Link naar QuiltVillage.nl

donderdag 24 september 2015

Even weer gewoon doen

Na alle drukte van de afgelopen weken begint alles gelukkig weer een beetje in een normaal ritme te komen. Wat niet wil zeggen dat er niet hard gewerkt wordt, integendeel. Vorige week mocht ik meehelpen met het bewerken van het geoogste vlas voor het Bussemakerhuis in Borne.  Ik kan je vertellen, dat is echt hard werken, pffff.
In het vervolg kijk ik met meer eerbied naar een linnen kledingstuk, er is nl. heel wat werk aan vooraf gegaan om van vlas een mooi stuk linnen te krijgen.





Wel eens leuk om te doen, er komt heel wat voorbij tijdens de bewerking zoals  hekelen, rekelen, braken, roten, en dan vergeet ik er waarschijnlijk nog een paar. Maar uiteindelijk houd je van een hele grote dikke bos vlas slechts een "paardestaartje" over zoals je hierboven ziet. Daar gaan dan de spinsters op Het Bussemakerhuis een mooi draadje van maken en uiteindelijk zullen de weefsters er doek van gaan weven. En als dat allemaal klaar is, wordt er een kledingstuk van gemaakt. Maar dat laat ik tegen die tijd wel zien!
De bewerking van het vlas gebeurt op de museumboerderij Wendezoele in Delden, sowieso de moeite waard om eens te gaan bekijken, en collega-vlasbewerkster Noortje maakte mij attent op een quiltje, waarschijnlijk gemaakt door een fan van de Wendezoele.


Thuis wordt ook de draad opgepakt, alle quiltclubjes beginnen weer, heerlijk vind ik dat!
Handig Zusje en Handig Schoonzusje kwamen bij mij een middagje frutselen, nou ja, dat klinkt eigenlijk wel heel oneerbiedig voor het prachtige werk dat Handig Schoonzusje tevoorschijn toverde:



Wacht, ik haal het even dichterbij, dan kunnen we het iets beter bekijken:


Mooi he?

En Handig Zusje heeft een rolletje stof uit mijn webshop gehaald, zij gaat iets leuks voor haar kleinzoon maken.


Zelf ben ik nog bezig met mijn rand voor de Rotherfields Greys, natuurlijk vergeten om daar een fatsoenlijke foto van te maken.......
En mijn kersthuisje is af, dus daar ben ik heel mooi op tijd mee!

Ondertussen zeilt jongste zoonlief inmiddels ergens tussen Gibraltar en Portugal, steeds een stukje dichterbij Kaapverdië,  vanwaar de oversteek gemaakt gaat worden. 



En dan werd ons grootste kleindochtertje deze week 3 jaar, haar mama had een prachtige taart voor haar gemaakt (Handige Dochter ;-)) en daar hebben we flink van gesmikkeld. Het was wel -bijna- jammer om zo'n mooie taart in stukken te snijden!


Nog een lief zussen-momentje vastgelegd:



En ook het allerkleinste droppie mocht met papa en mama op de foto, smeltmomentjes!



Fijne dag allemaal!












Geen opmerkingen:

Een reactie posten