Link naar QuiltVillage.nl

maandag 14 september 2015

Wat een week!

Het zal je maar gebeuren, allemaal eigenlijk binnen 4 dagen: oma worden, kind afstuderen en datzelfde kind op het vliegtuig zetten voor een heel lange reis!

Ik begin gewoon bij het begin. Oudste zoon en schoondochter zaten al wel twee weken te trappelen van ongeduld om papa en mama te worden van ons derde kleindochtertje.Begin september was het dan eindelijk zover. Vrijdag - zaterdag hadden wij al een ongedurige schoondochter en zondagmorgen 6 september werd ze geboren, met alles erop en eraan, een prachtig mooi meisje:



Nu zijn we dus in het rijke bezit van drie prachtige kleindochters!

Nog lang niet bijgekomen van dit heuglijke feit wachtte ons een volgend feestje. Jongste zoon ging afstuderen in Rotterdam en natuurlijk waren we apetrots op hem. Het heeft af en toe wat aansporing gekost om hem bij de les te houden maar ach, da's gauw weer vergeten, hij heeft het gehaald!


En dan kom ik nog steeds niet aan quilten toe want de dag na zijn afstuderen ging het richting Eindhoven, waar hij op het vliegtuig stapte om richting boot te gaan, die al in Spanje lag. Eerst een poosje spelevaren in de Middellandse Zee en dan eind november zeilend de oversteek naar de Carribean, onze eigen Columbus :). En wat ze daarna allemaal gaan doen? Ik kreeg foto's toegeschoven van de meest blauwe zeeën en witte stranden, daar zou iedereen wel een paar maanden willen ronddobberen. Ik heb mijn favoriete eiland al uitgekozen, kijk hier maar eens 

Piggy Beach!


 Daar zwemmen dus gewoon varkentjes in de zee! 

En tussendoor moest er natuurlijk afscheid genomen worden van de drie dametjes:





En wat denk je, waar was ik aan toe na al dit emotionele geweld? Juist. Deventer. De quilttentoonstelling. Dat was een heel gezellig dagje samen met Handig Zusje, we hebben uitgebreid alle quilts in de Lebuïnuskerk bekeken, tussendoor lekker op terrasjes gezeten want het was prachtig weer! 's Middags  in de Latijnse kerk geweest, de lezing van Betty Prins bijgewoond en haar quilts bewonderd, oh wat zijn ze mooi! En het dappere besluit genomen dat ik voor kleindochter nr. 2 de Prince ga maken. Dus bij deze kan ik daar niet meer onderuit.  Vervolgens naar de Bergkerk (via een terrasje uiteraard) en daar de artquilts bekeken. Overigens werden wij om vijf uur de Bergkerk uitgezet, het feestje was afgelopen. 


En natuurlijk ook wel een paar "boodschapjes" gedaan in de kerk, er waren dringend een paar lapjes nodig om mij de broodnodige afleiding te geven. En bij Atelier Hartendief eindelijk een leuk miniquiltje gevonden voor in mijn huisje, daar ben ik direct maar aan begonnen:



Dat moet gaan lukken voor de Kerst :-)

Tenslotte had Handig Zusje iets voor mij in haar tasje:


De maand November van Cosy Cottage staat in mijn webshop! Kijk op www.quiltvillage.nl.

Overigens is ook het leuke boek van Marie Suarez weer te bestellen. Ik geloof dat daar een leuke quilt in staat voor kleindochter nummer drie..........

Fijne avond allemaal!












4 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige week! Proficiat met het mooie kleine meisje, zo'n groot geluk!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ingrid, dit was echt het hoogtepunt van de week!

      Verwijderen
  2. Wat een enerverend weekje. Van harte met een prachtig meisje!!!!!
    En nu? Quilten hoor want daar word je rustig van
    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij snapt het, he Wietske? Ik wilde trouwens afgelopen vrijdag in Deventer heel enthousiast jou begroeten, maar zag net op tijd dat het je zus was ;-)

      Verwijderen